אנרגיה סולארית היא אנרגיה המופקת מאור השמש. זוהי אנרגיה מתחדשת, נקיה וידידותית לסביבה. בעשורים האחרונים היא הופכת יותר ויותר לאחד מהמקורות החשובים להפקת חשמל ולשימוש תרמי לבתים ולמבני תעשייה.
מקור אנרגיה זה משמש לייצור חשמל עצמאי, הוא מפחית את התלות בתשתיות חשמל רגילות ובחברת החשמל, וכן מפחית את פליטות הגזים המזיקים לאוויר. מקור אנרגיה זה חוסך לא מעט עלויות של אנרגיה, כסף ומשאבים ואף יכול להעלות את ערך הנכס שלך.

שימוש באנרגיה הסולארית החדשה

בשנים האחרונות התפתחו חידושים בתחום זה שהצליחו למקסם ולשפר את היכולת והיעילות של שימוש בטכנולוגיית האנרגיה הסולארית החדשה.  זוהי טכנולוגיה חדשנית המקובלת מאד כיום כפתרון ירוק ויעיל לייצור חשמל.

חלק מהפיתוחים האחרונים והחדשניים בתחום האנרגיה הסולארית:

פאנלים סולאריים חכמים: פאנלים בעלי חיישנים ומערכות ניהול מתקדמות המותאמים לתנאים שונים במטרה להגביר את היעילות שלהם.

פאנלים סולאריים גמישים: טכנולוגיות חדשות המשתמשות בחומרים קלים וגמישים יותר, וזאת כדי לאפשר התקנה על מגוון רחב יותר של משטחים, כולל גגות בעלי צורות שונות  או שאינם יכולים לשאת משקל של פאנלים סולאריים רגילים.

אנרגיה סולארית מחומרים חדשים: פיתוח חומרים חדשים כמו פרוספוליידים (Perovskites) המסוגלים לייצר חשמל מהשמש בצורה יעילה וזולה יותר לעומת הפאנלים הסולאריים המסורתיים.

טכנולוגיות אגירת אנרגיה מתקדמות: אלו הם פיתוחים חדשניים בתחום אגירת  האנרגיה סולארית, כמו סוללות בעלות קיבולת גבוהה, או סוללות המבוססות על חומרים חדשים או טכנולוגיות אחסון תרמיות, המאפשרות לנצל את האנרגיה הסולארית גם כאשר השמש אינה זורחת.

אנרגיה סולארית אינטגרלית: פיתוחים המשלבים טכנולוגיות סולאריות במבנים באופן אינטגרלי, כמו חלונות סולאריים שמסוגלים לייצר חשמל תוך שמירה על שקיפות, או גגות סולאריים שמבוססים על טכנולוגיות שמשתלבות עם חומרי הבניין עצמם.

מערכת אגירת אנרגיה

מערכת אגירת אנרגיה היא מערכת שתוכננה במטרה לאחסן אנרגיה למטרת שימוש עתידי בדרכים שונות בהתאם לצרכים השונים.
בעזרת תהליך הפיכת קרני השמש לחשמל מצליחים להפיק מערכת אגירת אנרגיה ביתית – זוהי יחידה טכנולוגית המשמשת לאחסנה, בקרה, תנועה וניהול אנרגיה המופקת מהפנלים הסולאריים.
היא נמצאת בסביבה הביתית ונשמרת במערכות האנרגיה החכמות של תדיראן.
ניתן לאגור אנרגיה בשעות השפל ולהשתמש בה בשעות השיא ובכך לחסוך וכן המערכות משמשות כגיבוי לחשמל בעת הפסקת חשמל, המוצרים החיוניים ממשיכים לעבוד.

ישנם שני סוגים עיקריים של מערכות סולאריות:

מערכות סולאריות פוטו-וולטאיות (PV): מערכות הכוללות פאנלים סולאריים המייצרים חשמל בעזרת המרת אור השמש לחשמל ישיר באמצעות תהליך פוטו-וולטאי. הפאנלים מכילים תאים סולאריים המיוצרים מחומרים סיליקוניים ומפיקים זרם חשמלי בזמן חשיפתם לקרני השמש.

מערכות סולאריות תרמיות:
מערכות אלו ממירות את חום השמש למים חמים או לאוויר. אלו הם קולטים סולאריים הנמצאים על הגגות.
קולטי השמש מחממים את הנוזל שמועבר דרך מערכת צינורות או מיכלים. המים החמים שנוצרים נאספים ומשמשים לחימום מים בבית, לתעשיה ולשימושים שונים אחרים.

קונסטרוקציה 

כדי שהפאנלים יורכבו בצורה אופטימלית, יציבה ובטוחה, נדרש תכנון קפדני של הגג

מדובר במערכת העשויה לרוב מפרופיליי אלומיניום המהווים מבנה בסיסי להתקנת הפאנלים הסולאריים. מסגרות הפרופילים מיוצרות בגדלים שונים כך שניתן להרכיב אותם באופן מודולרי. בנוסף, גם לתכנון זווית ההטיה של הפאנלים ישנה חשיבות מירבית. זווית ההטייה תכוון לדרום, כך שהפאנלים יוכלו לקבל את מירב קרני השמש.
למבנה מסגרות הפרופילים יש חשיבות עליונה במיצוי הפוטנציאל של האנרגיה המופקת מהפאנלים.

פאנל סולארי או לוח סולארי

פאנל סולארי הוא מודול פוטו־וולטאי זהו מכלול של תאים פוטו־וולטאיים המאוגדים במסגרת למטרות יצירת אנרגיה מתחדשת מקרני השמש. הלוחות הסולאריים מצליחים להפיק מאור השמש אנרגיה וכך מצליחים לייצר חשמל בזרם ישר (DC).
אוסף של מודולי PV נקרא פאנל PV, ומערכת של לוחות כאלו נקראת מערך סולארי.
זוהי מערכת לאספקת חשמל ישירות לציוד חשמלי או לרשת חשמל בנפחים שונים ולשימושים שונים.