עמדות הטעינה המתקדמות של חברת תדיראן אנרגיה חדשה מותקנות על ידי חשמלאים מיומנים ומוסמכים. העמדות מתחברות לתוכנות ניהול המאפשרות טעינה יעילה ונוחה, חלוקת עומסים, ביצוע גבייה מרוכזת מהדיירים ועוד.

 כל המידע לגבי התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, במדריך הבא.

קבלת אישור מוועד הבית או הדיירים

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי כוללת הנחת כבל שעובר בשטח המשותף בין הדירה לחנייה. לפי חוק מכר בתים משותפים, נדרשת הסכמה של 100% מהדיירים לשימוש בשטח משותף בבניין. לכן, דייר המתגורר בבית משותף נדרש לפנות לנציג וועד הבית, הפועל בסמכות ובהתאם לתקנון הבית המשותף על מנת לקבל אישור להתקנת עמדת טעינה. במידה והוועד או הדיירים לא מאשרים התקנת עמדת טעינה, הדייר רשאי לפנות לבית משפט או למפקח על הבתים המשותפים ולדרוש שיורו לוועד או הדיירים לאשר את ההתקנה. במידה ובית המשפט מתרשם שההתקנה לא תפגע ברכוש המשותף, הדייר יקבל אישור לביצועה.

לאחר קבלת אישור ההתקנה יש להקפיד על הנחיות להתקנת עמדות טעינה: בבתים משותפים ניתן להשתמש בעמדה קבועה בלבד וכל עמדת טעינה מחייבת הזנה בקו חשמלי ייעודי ונפרד. ההתקנה חייבת להתבצע על ידי איש מקצוע מוסמך ומיומן, הפועל באמצעות ציוד ייעודי בהתאם לתקני בטיחות קפדניים ולפני ההפעלה הראשונית העמדה חייבת לעבור בדיקה מקצועית של חשמלאי בודק.

אילו עמדות טעינה מתאימות לבית משותף?

בבית משותף ניתן לחבר את עמדת הטעינה ללוח החשמל של וועד הבית, ללוח חשמל פרטי בדירה או לפיצול של מונה החשמל שלרוב נמצא בקומת הלובי או החניון. הפתרון הנוח והזול ביותר הוא החיבור ללוח החשמל של וועד הבית אך ייתכנו מספר בעיות: הספק החשמל של וועד הבית לא מספיק לחיבור של רכבים רבים לטעינה ובלוח החשמל שתוכנן לספק מענה למעליות, תאורה וכו' אין די מקום להוספת המפסקים הנדרשים לעמדות הטעינה (לפי ההנחיות כל עמדת טעינה חייבת להיות מוזנת בקו חשמל ייעודי נפרד(. נושא הגבייה אף הוא מורכב, משום שוועד הבית נדרש לגבות סכומים משתנים מכל דייר בהתאם לצריכתו.

כדי לפתור את האתגרים הללו, מומלץ להתקין בבית משותף עמדת טעינה חכמה, התומכת בפרוטוקול תקשורת OCPP ומאפשרת חיבור לתוכנות ניהול העומסים והגבייה: חלוקת העומסים בין העמדות מאפשרת לטעון את הרכבים ללא העמסת יתר על מערכת החשמל והגבייה מהדיירים מתבצעת באופן מרוכז. בנוסף, חשוב שעמדת הטעינה תכלול אפשרות הפעלה באמצעות כרטיס טעינהRFID  ו/או אפליקציה, על מנת לוודא שרק משתמשים מורשים יוכלו להטעין אותה.

יתרונות עמדות הטעינה של TADIRAN SMART CHARGE

עמדת טעינה מבית תדיראן אידאלית להטענת רכבים חשמליים בבניינים משותפים וכן בבתים פרטיים וחניונים מסחריים

העמדות מתאימות לכל סוגי הרכבים החשמליים

העמדות החכמות של תדיראן מצוידות בכל האלמנטים הדרושים להגנה על המשתמש, הרכב והעמדה

העמדות עומדות בתקנים הקפדניים ביותר ובתנאי אקלים לפי תקן IP54

ניתן לחבר את העמדות לכל תוכנה ניהולית מקובלת בתחום ולאפליקציה ייעודית

העמדות כוללות מונה אנרגיה מובנה, לצורך גבייה מרוכזת מהדיירים

העמדות כוללת צד דיגיטלי חכם עם חיווים לגבי זמן וקצב הטעינה, צריכת זרם ועוד

התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, מתבצעת על ידי חשמלאים מורשים ומקצועיים, באמצעות ציוד מתקדם ובהתאמה אישית לצרכי הלקוח, תנאי הסביבה ותשתית החשמל הנדרשת

העמדות מלוות באחריות מלאה, שירות מקצועי מבית תדיראן ותמיכה 24/7 של מערך שירות בפריסה ארצית

למידע נוסף לגבי התקנת עמדות טעינה מתקדמות לרכב חשמלי צרו עמנו קשר