עמדות הטעינה המתקדמות של תדיראן המחוברות למערכת ניהול, כוללות צג דיגיטלי חכם המאפשר לעקוב אחר נתונים שונים ומונה אנרגיה מובנה שמאפשר לבצע גבייה מרוכזת מהדיירים.

מה היא עלות טעינת רכב חשמלי? התשובות בכתבה הבאה.

מה היא עמדת טעינה לרכב חשמלי?

עמדת טעינה ציבורית מהירה (עמדת DC) לוקחת את החשמל מרשת החשמל, ממירה אותו מ- AC ל-DC ומזרימה אותו לרכב. קצת הטעינה של עמדה ציבורית הרבה יותר מהיר מזה של עמדה ביתית וחלק מהעמדות מגיעות להספק של KW360 כאשר לרוב ההספק המרבי הוא KW70 ומעלה.

עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי מעבירה את החשמל הזורם ברשת החשמל לממיר שעל הרכב. ההספק המרבי של עמדת טעינה ביתית AC הואKW22  אך רוב הרכבים החשמליים מגיעים כיום להספק מרבי של KW11 .

התקנת עמדת טעינה בבית משותף

טרם התקנת עמדת טעינה בבית משותף, יש לקבל אישור מועד הבית לביצוע ההתקנה. יש לבצע את ההתקנה על ידי אנשי מקצוע מוסמכים הפועלים בהתאם לתנאי בטיחות קפדניים. לכל עמדת טעינה נדרשת הזנה של קו חשמלי ייעודי נפרד ולפני ההפעלה הראשונית, חובה לבצע לעמדה בדיקה מקצועית של חשמלאי בודק.

בבתים משותפים מומלץ להתקין עמדת טעינה חכמה התומכת בפרוטוקול תקשורת OCPP. לעמדה זו מגוון פיצ'רים מתקדמים כולל: חלוקת עומסים בין העמדות המאפשרת לטעון את הרכבים ללא העמסת יתר ממערכת החשמל, גבייה מרוכזת מהדיירים, הפעלת באמצעות כרטיס טעינה RFID ו/או אפליקציה עבור משתמשים מורשים בלבד ועוד.

עמדת טעינה לרכב חשמלי

כמה עולה להטעין רכב חשמלי?

עלות טעינה ביתית לרוב תהיה זולה יתר מטעינה בעמדת טעינה ציבורית. עלות טעינת רכב חשמלי בבית נקבעת לפי תעריפי חברת החשמל. נכון לשנת 2024, עלות טעינה ביתית מלאה לרכב חשמלי נעה סביב 40 ₪ ומאפשרת נסיעה של כ-350-400 ק"מ.

ישנם בניינים משותפים העובדים עם חברות לניהול טעינה שחלקן גובה תוספת הנעה בין 15-20 אג' לקוט"ש, מעל תעריף חברת החשמל. עמדות הטעינה כוללות מונה אנרגיה מובנה המונה את האנרגיה הנצרכת באמצעות העמדה. נתוני הצריכה מופיעים על גבי מסך עמדת הטעינה ובאפליקציה המסופקת עם העמדה או באפליקציה של החברה שמנהלת את העמדה. כך יכולה חברת הניהול לגבות מהדייר תשלום עבור צריכת החשמל שלו.

במידה והבניין משלם לחברת החשמל במסלול תעו"ז (מסלול בו העלות לקוט"ש משתנה בהתאם לתקופה בשנה ושעת הצריכה), מומלץ להטעין את הרכב בשעות היום (עד לשעה 17:00) או בשעות הלילה (אחרי 23:00), משום שבשעות אלו עלות החשמל זולה יותר.

כיצד מתבצע התשלום בעמדות טעינה ציבוריות?

תשלום בעמדות טעינה ציבוריות מתבצע לרוב באמצעות אפליקציה ו/או צ'יפ – כרטיס RFID. תדיראן הטמיעה בעמדות הטעינה שלה גם אפשרות לתשלום באמצעות כרטיס אשראי, ללא רישום מוקדם בעזרת VPOS – מכשיר סליקה מבית נאייקס.

מדוע כדאי לבחור בעמדות הטעינה של תדיראן?

עמדות הטעינה לרכב חשמלי של תדיראן עומדות בתקנים המחמירים ביותר ובתנאי אקלים לפי תקן IP54

העמדות מותקנות על ידי חשמלאים מיומנים ומוסמכים באמצעות ציוד ייעודי

העמדות מתאימות לכל סוגי הרכבים החשמליים וכוללות את כל מרכיבי ההגנה

העמדות מתחברות בקלות לכל מערכת ניהול מקובלת

באמצעות מערכת Smart Charge ניתן לנהל את הטעינה בבניינים משותפים בקלות ולחסוך בהוצאות

העמדות כוללות צג דיגיטלי חכם המציג את זמן וקצב הטעינה ומונה אנרגיה מובנה לצורך ביצוע גביה מרוכזת מהדיירים

העמדות מלוות באחריות מלאה ושירות מקצועי מבית תדיראן הכולל תמיכה 24/7 של מערך שירות בפריסה ארצית

היכנסו למידע נוסף לגבי עמדות טעינה לרכב חשמלי